Dodaj do ulubionych Dodaj do ulubionych
  Kontakt
  Biuletyn

   Linki 
















Supernauczanie

Przedmowa
Czym jest supernauczanie?
Składniki kompleksowego działania
SUPER
samo-nauczanie
Rytmiczne oddychanie
Kursy języków obcych


SUPERNAUCZANIE



RYTMICZNE ODDYCHANIE


   Celem tego ćwiczenia jest nauczenie się rytmicznego oddychania, które spowoduje zwolnienie rytmów ciała i umysłu.
Usiądź wygodnie na krześle lub połóż się, jeśli wolisz. Wejdź w stan relaksacji. Upewnij się, że wszystkie części ciała są odprężone. Zamknij oczy i wykonaj powolny, głęboki wdech przez nos. Wciągnij tak dużo powietrza, jak tylko możesz, aby nie utracić uczucia wygody. Spróbuj wciągnąć go jeszcze trochę. Teraz wydychaj powoli. Czuj głęboką relaksację w czasie wydechu. Kiedy wydaje się, że całe powietrze wyszło z płuc, spróbuj wypchnąć je jeszcze trochę. Ćwicz to przez kilka chwil. Wciągnij powietrze ile tylko możesz. Wypchnij brzuch. Wydychaj powoli. Wciągnij brzuch. Weź znowu głęboki wdech. Zatrzymaj go licząc do trzech i wydychaj bardzo powoli. Relaks. Staraj się wydychać powietrze bardzo równomiernie.

Teraz staraj się uczynić swój oddech rytmicznym. Wdychaj licząc do czterech, zatrzymaj licząc do czterech, wydychaj licząc do czterech, przerwa licząc do czterech:
  • (wdech) -1, 2, 3, 4
  • (zatrzymanie) - 1, 2, 3, 4
  • (wydech) - 1, 2, 3, 4
  • (przerwa) - 1, 2, 3, 4
Powtórz czterokrotnie cały ten cykl.

Teraz spróbuj jeszcze bardziej zwolnić fazy oddychania licząc do sześciu:
  • (wdech) - 1, 2, 3, 4, 5, 6
  • (zatrzymanie) - 1, 2, 3, 4, 5, 6
  • (wydech) - 1, 2, 3, 4, 5, 6
  • (przerwa) - 1, 2, 3, 4, 5, 6
Powtórz czterokrotnie.

Spróbuj zwolnić fazy oddychania jeszcze bardziej, licząc aż do ośmiu:
  • (wdech) 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
  • (zatrzymanie) 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
  • (wydech) 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
  • (przerwa) 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Powtórz czterokrotnie oddychanie w tym rytmie.

   To ćwiczenie kontroli oddechu powinno być robione codziennie. Pomaga ono zsynchronizować rytmy procesów, które uległy desynchronizacji oraz spowolnić rytmy ciała i umysłu. Uważa się także, że zwiększa ono ilość siły życiowej w ciele.

UWAGA: Kilkanaście cykli tego ćwiczenia powinno być robionych przed sesją supernauczania, aby doprowadzić rytmy ciała i umysłu do najbardziej odpowiedniego poziomu.


Uczenie się podczas sesji supernauczania

   Jeśli wykonałeś opisane uprzednio ćwiczenia, wiesz już, jak wprowadzić ciało i umysł w stan harmonii niezbędnej przy uczeniu się. Jeszcze jest jedna tylko rzecz, jaką powinieneś wiedzieć przed przystąpieniem do sesji supernauczania. Otóż to, że synchronizacja oddychania z materiałem podawanym w czasie sesji pomaga opanować pamięć.
   Jest to bardzo łatwe. W czasie czterech sekund, gdy podawana jest informacja, zatrzymaj oddech. W czasie następnej czterosekundowej fazy wykonaj wydech i wdech i bądź gotów do zatrzymania oddechu, gdy znów zabrzmi tekst mówiony.
   Nie musisz o tym myśleć, pamiętaj tylko: zawsze wstrzymuj oddech na cztery sekundy, kiedy podawany jest tekst do zapamiętania.
Cały mówiony materiał jest precyzyjnie podzielony na ośmiosekundowe cykle, a więc twój oddech przyjmie naturalny rytm: zatrzymanie 4, wydech 2, wdech 2 sekundy.
Przed pierwszą sesją supernauczania należy przećwiczyć oddychanie w tym rytmie.


Uwagi

   Większość osób organizuje sobie po sesji krótki quiz. Traktuj to jako znakomitą okazję do sprawdzenia swoich wyników. Każda informacja, która uciekła", może być włączona do następnego programu. Pamiętaj, że w ciągu kilku następnych dni należy używać nowonauczonego materiału, aby został naprawdę przyswojony. Pamiętaj, że supernauczanie daje efekt lawinowy. Nie poddawaj się, zanim nie wypróbujesz systemu co najmniej przez kilka dni. Metoda ta, jak każda inna umiejętność, wymaga przyswojenia, a potem idzie coraz łatwiej i szybciej. Na siódmej sesji nauczysz się więcej niż na pierwszej. A poza tym często nawet nie zauważasz, że się nauczyłeś.
   Kiedy już nauczyłeś się, jak się uczyć, odkryjesz prawdopodobnie, że nie będziesz potrzebować do opanowania materiału więcej niż tylko kilku powtórzeń.
Supernauczanie, inaczej niż inne metody nauczania, samo w sobie jest korzystne. Odniesiesz korzyści zdrowotne i uwolnisz się od napięć przez sam relaks i słuchanie muzyki.
   Niektóre osoby uczące się tą metodą przez kilka miesięcy czy rok, zauważyły, że rozwinęły w sobie prawie fotograficzną pamięć. Wystarczy im zerknąć na kartkę książki, której chcą się nauczyć, aby dokładnie zapamiętać treść.











Strona główna | Magnetoterapia | Supernauczanie | Aby zdrowiej mieszkać | Wahadła Józefa Baja | Huna | MIND ACTIVATOR | Sklep